Monday, September 24, 2007

memori ketika join kumpulan res'2










Yg ni lak aku nak citer sejarah sal kumpulan rap RES'2...klau nak tau kita org sebenarnya asl dari back up dancer tuk artis kita...xder terlintas lansung nak jadi artis sebenarnya...entah ler rezeki ader di mana2 kan so klau xsilap aku masa 2 tahun 1997 or 1998..aku ngan bdk lain tgh ader show kat dataran merdeka 4 back up jeffry din..tuk PUJAAN 10 NESCAFE yg masa 2 buat kat dataran...kira jeffry din is under SURIA RECORD COMPANY..masa back up 2 jeffry din menang n then kita org pun punya ler suka..tiba2 dtg 1 of suria record punya org dan tnya kiat org sal nak ker jadi artis under company suria..aku ingat lagi org yg tnya aku sal ni..MAS OMAR...nama ni siapa xkenal kan...aku respect dia as a father 2 us..yelah masa 2 kita umur baru berapa jer klau xsilap aku masa tu aku baru 17 tahun nak masuk 18...



Res'2 sepatut nyer kluar awl dari feminin,disebab kan aku ler res'2 tertangguh semua nyer..masa tu aku kat brunei,duduk ngan mak angkat aku kat sana..lagi pun aku xsuka jadi artis aku more 2 dance...pendek kan citer lps aku blik dari brunei selepas 3 bln hilangkan diri...dan atas desakkan member lain masa 2 aku pun join ler...



Pic ni ler pic yg pertama aku ngan group restu amik ngan majalah...pic ni semua dlm simpanan aku yg xpernah org lain pernah tgk...klau aku tgk pic ni nak tergelak gak..hehehheh maner xnyer rasa cam xpercaya yg dlm pic 2 aku yg pkai topi kuning baju hitam...






3C - itu elr tajuk album aku yg pertama..bikin album ni punyerlah susah maner x nyer bertekak ngan BOSS n PR sal nak pilih lagu..


Yg sedih nyer kita org xleh lansung nak pilih lagu yg kita org nak..bertekak smpai kluar ank tekak pun jrn harap nak dpt...ader manager pun lbih krang jer..kena marah...


Proses buat album ni amik masa dlm 3 bln..byngkan masuk studio belah ptg smpai umah blah mlm..itu bru bikin lagu blum lagi ngan shoting buat cover album..penat giler..but aku puas ati ngan 1st album ni...sal 1st album ni bnyk lagu yg best yg aku gemar...3C,KEPASTIAN PENGERTIAN, dan yg lain2...dan nilah pic masa kli pertama aku ngan group lain kuar dlm majalah



Klau nak tau ni lah pic cover album RES'2 dulu..pkai baju ketat..nak tergelak aku bila tgk pic ni..but yg penting aku suka pic ni..dan yg kat baawah tu sekali cover yg btul...


AIZA,WATIE,YATI,BABY ARIN DAN AKU ERIN....
Cumer ni jer lah yg dpt aku slmtkan..yg lain abis hilang..smua ni aku buat bab nak citer sal citer yg xpernah org tau selama ni...so album yg pertama ni kira berjaya dan menaikkan nama RES'2 kearena hiburan..masa ni jgn ckp lah mng aku ngaku yg aku xtau nyanyi but baby arin she can sing but not as good as now she is..she learn alot about her mistake...yerlah aku minat pada menari..nak salah kan aku mng xleh ler..but aku cuba gak dan aku belajar bnyk sal vocal class...n stil aku xsuka nyanyi..heheheheh...
Klau nak tau sal show lak...hemmmmmmm!!!!..sakit ati pun ader..aper show yg xpernah kita org buat smua nyer pernah...funfair,show bagget kecik,yg xder bagget ,pun ader gak...kira klau dulu dpt duit show kena bagi 6 org sama rata..tu yg aku xphm..yg melalak ngan nyanyi kita org but sal nak kena bagi 6?..yg ke6 ni manager aku...bkn nyer aku xtau aper yg jadi sal duit show..cumer aku malas nak bising..tuhan 2 maha kaya...akn dibalas jua..
1 org dpt duit show ader lah dlm xsmpai seribu sorang ...but kita org kejer kuat cari show smpai xlarat nak buat pun ader...ingat jadi artis ni senang?..nak layan ni nak layan 2 tuhan ajer yg tau cam ner..klau xlayan org kata sombong lah ini lah..
Dpt peminat yg ok 2 best gak..but dpt yg pening kpla..saper nak jawap...klau sal fitnah menfitnah 2 jgn kata ler..mcm2 yg aku dpt..smua nyer yg xbtul dan reka citer..bkn aku xtau ader yg kat luar 2 yg suka tambah citer dlm mana2 web site ni..,2 bab aku kluarkan citer ni nak bgi tau kat org kat luar 2 aper yg terjadi...so nak tau citer selanjut nyer tunggu part ke2..
well happy reading k..
enjoy.


















9 comments:

ribut said...

fuiyooo, restu!! giler hot dulu kan ..haha, btw salam perkenalan

Tjoelolo said...
This comment has been removed by the author.
Tjoelolo said...
This comment has been removed by the author.
terakol said...

Aku penah beli kaset res2 dulu tapi cetak rompak hehhehe.. sori ye sebab dulu takde duit XD

erine said...

hi guy's...i'm bck again...thnks fr everything....

erine said...

xkisah ler apa2 pun memahami..:-P...

Bitt (double IS) said...

owhhh saya peminat res 2 zaman dulu-dulu...hhuhuhuhuhu

dulu la..sokakk jugak feminin sebab suara sedap...res 2 sebab pandai menari and cantik2 kakak-kakaknya, ;)

hi..salam singgah n follow u ehh...

2ndhero said...

res2 cantik2 belaka :)

Unknown said...

Hi erin...time sekolah dulu mmg aku suka rap...sumenye GQ..urtv beli pasal nk ada koleksi artis2 rap..sampai skg masih simpan dgn baik..tp xfaham kenapa tahun 97...res2 kan dah wujud sama ngan feminin, 4u2c, mstin, nico???