Sunday, September 23, 2007

ANAK DAN MUSICAL REMY


bismillah....

Sebelum ni aku suka tulis citer cam ni atau sebaliknyer...almaklumlah dah lama aku tinggalkan...so sekrg aku mula blik atas desakkan kawan2 ler aper lagi...heheheheh

Ok sebenarnya aku nak citer sal aku ngan remy...aku kira bdk baru dlm musical ni..but dlm bidang menari sudah cukup lama sngt..masa pgi audition aku ingat nak masuk as a dancer jer...tap tap,aku terpilih masuk jdi essemble..terperanjat sngt..yer ler aku ni nak kata bagus blum lagi...masih merangkak lagi..well..yg best nyer org lain dah 2 jam p'tice aku xtau lagi last minit dpt cal dari org tertentu yg aku dpt masuk...wow!!!! happy sesangat...hehhehhe..
yg lagi best bila aku smpai jer smua org tgk aku..alamak!! seram bulu roma aku..yer lah org dah mula aku baru jer smpai but aku ader alasan yg munasabah..kira slmt skit.

B4 dis aku ader gak tgk PGl musical yerlah adik aku ader buat masa 2 so aku as kakak bagi semangat kat adik tanda aku ambil tau dan syg kat dia...so aku ambil iktibar PGL yg aku tgk as a aku punya contoh tuk bawak ke remy...

1st day - alhamdullilah..walaupun aku xtau sngt but aku cuba smpai aku blh..xnak putus asa..bkn sng nak masuk dlm musical ni..kira aku bertuah gak bab dpt masuk...selepas aku rentang onak dan duri audition aku berjaya akhirnya..so aku kena kuat bekerja tuk terus dlm remy...

Ramai gak yg aku xkenal dlm remy dan ader suku yg aku knl..hehehhe..seronak jgn ckp ler..bila aku dah join musical ni..kira dah sbln aku p'tice remy,step menari jgn ckp ler susah but aku dpt buat..coz ader guide yg mengajar kita org dlm remy ngan bagus..kira ni kli pertama aku berkerja ngat PAT IBRAHIM...takut tu jgn ckp coz aku knl dia as a juri tari yg bagus..aku respect hasil kejer dia masa PGL musical...

Ok...sekrg aku bnyk sngt tau sal musical but still kena tau 100%...masa p'tice kat ampang studio tiara..bnyk gak aku kena pkai duit,yerlah ngan mkn,minum,parking kete,minyak keter...ader gak 1 ari 2 aku xder duit lansung nak mkn..sedih gila...aku bwk mkn dari umah...
n then bila aku dpt 40% payment..alhamdullillah..bernyawa tuk sekejap + aku wat out side job menari BELLY DANCE ngan member aku..ader ler duit nak rolling skit...duit yg aku dpt aku buat bayar sekolah ank aku (tadika) bulan2 aku kena byar rm 30..but aku suka byr 2 bulan sekali so xler aku susah sngt...dan yg balance aku wat byr keter aku dan lain2...
N then bila duit dah abis aku mula risau blik..maner xnyer kita org xleh buat out side job lagi..surat memo dah kuar smua dpt ...aku dah goyang giler...ni smua sal ader segelintir org yg suka xdtg p'tice bila dah dpt time table..yg maner kejer 2 diaorg faham...a then bila dtg p'tice kena buat blik..so dah terbuang masa cam 2 jer...tu ler bab kluar surat yg mengatakan xleh lagi wat job luar...

Dah ler aku idup as a singel mom...aku ler bapak aku ler mak kat ank aku..sakit sngt aku masa ni...tuhan ajer yg tau aku cam ner...maner ngan aku nak cari duit tuk ank aku nak sekolah darjah 1 tahun depan..ya allah ya tuhan ku ...kuat dugaan aku dpt kli ni...aku xnak patah semangat dpn ank aku...klau dulu aku boleh lalui dugaan yg lagi teruk,kli ni aku kena gak rentang lagi..ni kan lumrah idup manusia yg selalu ader jer rintangan...dlm ati jgn ckplah pedih,sakit,pilu,susah ati,asik pikir aper nak buat....bila ku renung blik nak menagis raser nyer..tpi air mata aku dah xder...ya allah ya tuhan ku,aku pasrah ngan dugaan mu ini..kau berikanlah aku kekuatan mengharungi dugaan mu ini...

Aku kena kuat ..tuk trus idup demi ank aku dan kejer yg aku buat ni...masa ngan ank jgn ckplah,dlm seminggu tu cumer ari isnin jer aku cuti..aper yg aku dpt? dah ler ank aku sekolah ari isnin-jumaat..bila blik ank aku dah tido..kira dlm 1 ari 2 aku cuma ader 2 atau 3 jam jer tgk ank aku...makin kuat lagi dugaan aku ...bila aku bli dri p'tice aku tgk muka ank aku..dlm ati aku slalu ckp..sori ank umie..umie bkn nyer sengaja wat cam ni..umie kejer tuk cari duit nak sekolah kan ank umie gak..klau x dri maner umie nak cari duit...berlinang air mata aku sekejap..fuhhh!!!! aku kena kuat ngan ni smua..xleh nak putus asa...

Nilah kisah aku ngan remy yg maner aku kena korban kan masa aku yg teramat sngt termasuklah masa ngan ank aku sendiri...aku gadaikan semua tuk aku pelajari tentang musical dan tuk pengalaman...insyaallah lepas ni aku akn ganti segala yg aku tinggal kat ank aku...

ANK DAN MUSICAL...dua benda yg buat aku selalu susah ati dan runsing bila nak membahagikan masa...

amin...




No comments: